דפים

יום שבת, 30 באפריל 2011

הספר: "הגרמנים - הוואקום הלאומי והשואה" מציע תשובות לשאלות שחקר השואה טרם נתן להן מענה

* למה התכוון אדולף אייכמן, כשאמר בשנת 1952 "הייתי אידיאליסט" ?
* למה דווקא הגרמנים - פסגת התרבות המערבית בזמנו - הם שחוללו את השואה ?
* האם הגרמנים פעלו בעבר בדרך שמזכיר את פעילותם בשואה ?
* האם הגרמנים כציבור עשו לאחר השואה 'חשבון נפש' והפיקו לקחים ?
* האם ישנה כיום "גרמניה אחרת" ?
* האם עלולה להתרחש שואה נוספת ?
* כיצד ניתן למנוע שואה מלהתקיים פעם נוספת בתולדות האנושות ?
* האם יש קבוצות שעלולות לחולל שואה נוספת ? והאם העם היהודי בסכנה ?

שאלות אלו ניקרו במוחו של כל יהודי מאז תום מלחמת העולם השניה. חקר השואה האינטנסיבי שהתקיים מאז ברחבי העולם לא הצליח לתת מענה מספק לשאלות הללו, וגדולי האומה, צעירים ומחפשי-אמת מקרב עמנו ממשיכים לתהות ולחפש מענה. יתכן, שלעולם לא ניתן יהיה להבין את הסיבות לשאלות אלו, וכל אחד מאיתנו יצטרך לבחור בתשובה חלקית ובלתי-מספקת, שמתאימה להשקפת עולמו. אבל...

...לפני כשנה, יצא לאור The Germans: Absent Nationality and the Holocaust, ספר פרי מחקר מדעי באוניברסיטה העברית, שמציע תשובות מלאות לשאלות הללו, תוך הישענות על עובדות היסטוריות במאות השנים שקדמו לשואה, ותוך ניסיון להסביר את התנהגות הגרמנים כיום, ואף להצביע על אופן השילוב של גרמניה באיחוד האירופי בעתיד. התשובות שמציע ספר זה, מקבלות חיזוקים מכיוון לא צפוי - עדויות חדשות שמתגלות בימים אלו, ואשר אין להן הסבר לפי התאוריות הקודמות של מחקר השואה.

הספר  The Germans: Absent Nationality and the Holocaust מבוסס על מחקר במסגרת פוסט-דוקטורט באוניברסיטה העברית בשנים 2007-2008 בהנחייתם של הפרופסורים גבריאל שפר ומריו שניידר, הכולל על 6 קבוצות באירופה (גרמנים, צרפתים, איטלקים, ספרדים, הולנדים ובריטים), ומהווה מהפיכה קופרניקאית בחקר השואה - כי במקום לחקור את השואה כאירוע קיצוני של ההיסטוריה היהודית לדורותיה ('חקר הקורבן'), מתמקד המחקר בשואה כחלק אינטגרלי מההיסטוריה חסרת-הלאומיות של הגרמנים ('חקר הפושע'). כמו-כן נחקרת את התנהגות הגרמנים לאחר השואה, וצופה פני העתיד על תפקידה של גרמניה באיחוד האירופי.

אם יש לך שאלה נוספת בנושא, ניתן להוסיפה בתחתית הרשומה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה